Двигун
У ролі джерела механічної енергії, завдяки якій автомобіль здатний пересуватися, виступає двигун - життєвий центр, «серце» будь-якого транспортного засобу. Теплова енергія, що виділяється при згорянні палива, перетворюється двигуном в енергію механічну, яка в свою чергу створює крутний момент на валу двигуна. Саме крутний момент і приводить в рух транспортний засіб.
Розташований двигун зазвичай в передній частині машини, хоча бувають і винятки (наприклад, Porshe, Ferrari, Lamorghini і наш «Запорожець»). Фрагмент кузова, в якому знаходиться двигун, називається моторним відсіком.
Механічна енергія від двигуна до ведучих коліс передається за допомогою трансмісії (докладніше про цей пристрій буде розказано нижче). Термін «силова установка» позначає конструктивне об'єднання трансмісії і двигуна в єдине ціле. Основні різновиди автомобільних двигунів розрізняються залежно від виду енергії, яка перетвориться двигуном в механічну.
Найбільш поширеними є:
- двигун внутрішнього згоряння (абревіатура - ДВС);
- електродвигун;
- гібридні силові установки (комбіновані двигуни, що працюють на декількох видах енергії).

Двигун - «життєвий центр» автомобіля
Найпопулярніший двигун - внутрішнього згорання - перетворює хімічну енергію палаючого палива в механічну роботу. Поршневий, роторно-поршневий, газотурбінний - все це ДВЗ. Найбільшим попитом у наші дні користується поршневий двигун внутрішнього згоряння, що працює на рідкому паливі (бензин, дизель чи природний газ).
Автомобілі, що зводяться в рух електродвигунами, називають електромобілями. Для виникнення електричної енергії в даному випадку використовуються такі джерела як паливні елементи або акумуляторні батареї. Головним недоліком електромобіля, звичайно, є мала ємність джерела електроенергії і, як наслідок, невеликий запас ходу.
У гібридній силовій установці об'єднані двигун внутрішнього згорання і електричний двигун. Їх робоча зв'язок здійснюється за допомогою генератора. Енергія на провідні колеса в гібридному автомобілі передається двома способами:
- послідовно (ДВС -> генератор -> електричний двигун -> колесо);
- паралельно (ДВС -> трансмісія -> ДВС і колесо -> генератор -> електричний двигун -> колесо).
Відзначимо, що паралельна робота гібридної силової установки є більш кращою, ніж послідовна.
Немає коментарів:
Дописати коментар