Розглянемо деякі пристрої, що входять в систему трансмісії.
Для тимчасового відключення двигуна від трансмісії (ведучих коліс), а також для їх плавного з'єднання при працюючому моторі, служить зчеплення. Зчеплення задіюється, коли автомобіль рушає з місця, а також у момент перемикання передач.
Крутний момент, переданий на ведучі колеса транспортного засобу, за необхідності змінюється за допомогою коробки перемикання передач (КПП). Крім цього коробка перемикання передач використовується при русі заднім ходом. Також робота КПП необхідна для відключення двигуна від трансмісії (вірніше - від ведучих коліс) під час руху «накатом» і при тривалій стоянці автомобіля.

Завдяки КПП змінюється крутний момент, переданий на ведучі колеса автомобіля
Крутний момент передається між валами, розташованими під певним кутом. Цей кут здатний змінюватися в процесі руху автомобіля. А передається крутний момент пристроєм, який носить назву карданна передача. На задньопривідних автомобілях, де двигун встановлений в задній частині кузова, а також у передньопривідних машин карданна передача відсутня.
У задньопривідних трансмісіях використовується карданний вал, оскільки в автомобілях із заднім приводом двигун розташовується досить далеко від ведучих коліс.
А ось шарніри рівних кутових швидкостей (ШРУС), які в просторіччі називаються серед автолюбителів «гранатами», встановлюються виключно на автомобілях з переднім приводом.
Головна передача необхідна для здійснення збільшення крутного моменту та його передача на півосі машини під прямим кутом. Півосі, в свою чергу, служать для передачі обертального моменту на ведучі колеса.
Диференціалом називається спеціальний механізм, який використовується для того, щоб ведучі колеса транспортного засобу оберталися з різними швидкостями (у випадках, коли це необхідно - наприклад, при русі по вибоїстій дорозі або на поворотах).
Сучасні вимоги до трансмісіям надзвичайно високі. Трансмісії останніх поколінь повинні бути простими по своїй конструкції, але при цьому мати великий коефіцієнт корисної дії (ККД), а також передавати високий крутний момент. Крім цього, трансмісія повинна бути невеликих розмірів і бути вкрай надійної, щоб не дати раптового збою в самий невідповідний момент. Ще однією з головних вимог автовласників до трансмісії є її безшумність в процесі роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар